Missugune on sinu isiklik kogemus oma seniste juhtidega?
Usutavasti oled sa oma karjääri jooksul kokku puutunud erinevate juhtidega – nende stiilide ja isiksustega. Kuidas aga hindaksid üldiselt neid kogemusi 10 palli skaalal, kus 10 oleks “Suurepärane töötajakogemus” (mis motiveerib sind päriselt pingutama) ja 1 oleks “Vilets töötajakogemus” (mis tekitab sageli hoopis käega-löömise tunnet)?
Juhtimisstiilide ja sellest tulenevate...
Meeskonnakoolitusi tellitakse selleks, et seal toimuksid positiivsed muutused, mille eeltingimuseks on aga see, et meeskond tunnistaks tänast probleemi.
Kahjuks aga ei julge paljud töötajad oma juhtide juuresolekul sellistest probleemidest rääkida. Ning ka juhid ise on sellest teadlikud, küsides sageli enne koolitust, kas nad ise ikka peaksid koolitusele tulema, sest tema juuresolekul ei julge töötajad ju kõigest rääkida.
Minu vastus on...
Kas sa tahaksid olla ainult tark või tahaksid osata seda tarkust ka elus läbi löömiseks ära kasutada? Kui sind huvitab just viimane, puutud sa paratamatult kokku palju nii iseenda sisemaailmas toimuvaga (EQ ehk tundetarkus), aga ka teiste inimestega suhtlemisega (SQ ehk inimeste tundmine).
Kas aga tavapärane “tarkus” (IQ) aitab inimesel oma sisemaailma paremini tundma õppida, sh emotsioonidega toime tulla? Või kuidas kõrged erialased...
Inspireerituna Julie Diamondi raamatust “ Võim ”, olen sellele lihtsale sõnale viimastel kuudel päris palju mõelnud, sest puutun võimu erinevate tahkudega oma töös väga palju kokku. Tavapäraselt on sõnal “võim” juba oma olemuselt halb maik küljes, sest seda seostatakse võimukate inimestega, näiteks suurtöösturite või poliitikutega. Ja võimukad inimesed kasutavad muidugi oma võimu “alati” omakasupüüdlikult ehk siis kuritarvitavad oma võimu....
Paljud juhid seisavad tuntud dilemma ees: ühelt poolt on vaja end oma töötajate tegemistega kursis hoida, teiselt poolt aga peavad nad vältima mikrojuhtimist (kontrollivat ülejuhtimist).
#juhtimistund
Mikrojuhtimine (mikromanageerimine) on teadlaste Teresa M. Amabile ja Steven J. Kramer poolt 2011 aastal läbiviidud uuringu ( HBR artikkel “The Power of Small Wins ) kohaselt üks olulisemaid de-motivaatoreid töötaja jaoks. Kuidas siis...
Motivatsiooni-koolitajana 2011. aastal alustades oli mul tunne, et teen inimesed korda . Mõned aastad hiljem meeskonnakoolitusteni jõudes tekkis tunne, et teen meeskonnad korda . Ja mõned aastad pärast seda juhtide koolitamiseni jõudes tekkis tunne, et teen juhid korda .
#juhtimistund
Täna, 10 aastat hiljem, ma enam nii ei mõtle, sest pole midagi korda teha . Kõik on arengus, nii mina ise koolitajana kui kõik inimesed , kellega...
Juhiks saamise ambitsioonid on inimestel väga erinevad. Mõned soovivad juhiks saada ainult seepärast, et nad on unistanud olla tähtsad ja teiste üle siis kamandada. Selliseid juhte võib nimetada Juhiks 1.0.
Palju on selliseid juhte, kes soovivad juhi positsiooni kaudu midagi suuremat ära teha. Kuna nende peamine huvi on aga millegi ärategemisel, kipub nendel meeskonna ja inimeste jaoks vähe aega jääma, mille tulemusena muutub...
Kuigi olen saanud oma kirjutistele mõnikord tagasisidet, et panen juhtidele nendes liialt „puid alla“ (loe: olen juhtide suhtes veidi kriitiline), olen samas palju rõhutanud ka seda, et enam kui 10 aasta jooksul koolitajana ei ole ma kohanud mitte ühtegi pahatahtlikku või oma meeskonnast mitte hoolivat juhti .
Vastupidi, ka kõige keerulisemas seisus oleva meeskonna juhiga kohtudes on alati tunda tema huvi meeskonna ning töötajate käekäigu...
Kui ma 2003. aastal Hansapangas kodukindlustuse projektijuhina töötasin, sattusin projektijuhtimise koolitusel koolitajaga kõvasti diskuteerima teemal, kas ettevõtted asutatakse kasumi teenimise või missiooni elluviimise eesmärgil ?
Toona olin ma tulihingeline noor kapitalistliku ühiskonna vili ja minu selge ning ühene seisukoht oli, et mitte ükski ettevõtja ei asuta ühtegi ettevõtet missioonitundest, vaid ainult kasuahnusest ehk kasumi...
See on jätk eelmise nädala postitusele “Juhtimine 1.0: mis see on ja miks sa seda juhina vältima peaksid?”.
JUHT 2.0 EHK ÜLEMUS See on äriprotsesside tõhustamisele ja kliendikogemuse tähtsustamisele orienteeritud juhtimine, mille levinud juhtimisretoorikaks on “Kuna klient maksab meile palka, on tema heaolu kõige olulisem”.
Juhtimise teises põlvkonnas on töötajad küll näiliselt kaasatud (tehakse koosolekuid, küsitakse...
Usutavasti ei saa mitte ükski inimene öelda, et tema ei ole oma mõtetega hädas – küll ei lase need uinuda, küll ajavad need meid öösiti üles, küll annavad need valesid hinnanguid ja tekitavad valesid järeldusi. Lähemal vaatlusel võib vist tõesti öelda, et suur osa nendest mõtetest on prügi – kas kasutu või juba korduvalt läbimõeldud mõtted.
Mida nendega aga peale hakata? Ehk oleks täpsem küsida, kuidas üldse nendele jaole saada – toimuvad...
Mõtlesin pikalt, kas sellel teemal kirjutada või mitte. Miks?
JUHID POLNUD TEGELIKULT MU FOOKUSES
Olles meeskondade ja juhtide koolitajana tegutsenud juba 10 aastat teavad 95% tänastest klientidest mind just nende märksõnade kaudu – juhtimine, meeskonnatöö ja motivatsioon . Vähesed teavad aga seda, kuidas ma nende teemadeni jõudsin ja miks selliseid koolitusi pakkuma hakkasin.
Tegelikult ei olnud see nii, et polnud midagi targemat...