Oled sa kunagi mõelnud, mis eristab tõeliselt head juhti lihtsalt ametipositsioonil olevast inimesest? Kas selleks on oskus inimesi inspireerida, neile suunda näidata või hoopis oskus ennast juhtida? Kuulates hiljutist vestlust Adam Granti, Brené Browni ja Simon Sineki vahel, jäi kõlama üks oluline mõte – juhtimine on ennekõike inimestevaheline kunst, mitte tehniline oskus.
Grant, Brown ja Sinek on kõik oma valdkonna tipptegijad ning...
Kas oled kunagi tundnud, kuidas töötajad tunduvad olevat veidi pinges, kui sa nendega teatud teemadel räägid, kuigi sinu arvates on teil suurepärased suhted? Või oled täheldanud, et sinu meeskond ei ütle sulle alati tõtt, isegi kui sa küsid otse?
Tõde on, et paljudes meeskondades valitsevad nähtamatud usaldusbarjäärid juhtide ja töötajate vahel, mis takistavad tõeliselt avatud ja ausat suhtlust. Ja need barjäärid ei kao iseenesest, isegi...
Kas teadsid, et 70% töötajatest ütlevad, et nad ei tunne end tööl piisavalt turvaliselt, et rääkida oma muredest ja vigadest? Samas 89% juhtidest usub, et nende meeskond usaldab neid täielikult (Gallup, 2022). Kuidas seletada seda lahknevust?
Vastus peitub ühes sõnas: usaldus .
Paljud juhid usuvad, et nende meeskonnas on kõrge usaldus. Inimesed saavad üksteise peale kindlad olla ja töö saab tehtud. Samuti räägitakse alati ja kiiresti,...
Kas sul on ka tunne, et tänapäeval tundub juhtimine olevat palju keerulisem kui mõnikümmend aastat tagasi? Kas mäletad, millal sa viimati mõtlesid, et töökeskkond ja inimesed on tõesti palju muutunud?
See on viimaste aastate trend, et ühes meeskonnas töötavad kõrvuti väga erineva tausta ja ootustega inimesed. Uuringud näitavad, et tervelt 83% meeskondadest koosnevad täna vähemalt kahest erinevast generatsioonist. See tähendab, et...
Milliseid soovitusi järgida, et parandada töörahulolu ja töötingimusi?
Töötajate rahulolu ja heaolu on ettevõtte edukuse üks alustalasid. Rahulolevad töötajad on motiveeritumad, lojaalsemad ning panustavad rohkem ettevõtte arengusse. Siin on mõned soovitused, kuidas tööandjad saavad parandada töötingimusi ja suurendada töötajate rahulolu:
1. Avatus ja aus suhtlus
Avatud ja aus suhtlus töötajatega aitab vältida arusaamatusi ja...
Kas oled vahel märganud, et sinu juhi-elu koosneb rohkem spetsialisti tööst kui inimeste juhtimisest? Või tunned mõnda kolleegi, kes on küll juhi ametinimetusega, aga jätkuvalt käitub spetsialistina?
Selline olukord on tegelikult väga tavaline. Statistika näitab, et koguni 95% tänastest juhtidest on kasvanud välja spetsialistidest. See tähendab, et paljud on lihtsalt “spetsialistilõksu” sattunud – ollakse küll juhi rollis, aga käitutakse...
Kas oled juhtina kunagi mõelnud, kuidas sinu otsustamisstiil mõjutab tiimi valmisolekut neid otsuseid ellu viia? Või teistpidi – kas oled märganud, et mõnikord tundub, nagu meeskond poleks päris valmis sinu langetatud otsuseid teostama?
On vähe asju, mis mõjutavad organisatsiooni edukust rohkem kui juhi otsused. Aga veelgi olulisem on see, kuidas need otsused ellu viiakse. Hiljuti ütles üks personalijuht mulle koolituse eelsel kohtumisel...
Kas oled vahel mõelnud, mida tähendavad produktiivsus, efektiivsus ja tulemuslikkus juhtimises? Kas need pole mitte ühed ja samad asjad? Tegelikult mitte päris. Kuigi neid mõisteid kasutatakse tihti koos ja vahel isegi sünonüümidena, on igaühel neist oma täpne tähendus. Ja iga juhi jaoks on ülimalt oluline neid erinevusi mõista.
Mõelda vaid statistikale – Harvardi ärikooli uuringu kohaselt kulutavad juhid 41% oma ajast ülesannetele, mis...
Tänapäeva töömaailmas on läbipõlemine muutunud üha sagedasemaks probleemiks, mõjutades nii töötajate tervist kui ka organisatsioonide tulemuslikkust. Läbipõlemine on kroonilise, edukalt haldamata tööalase stressi tagajärjel kujunev sündroom, mida iseloomustavad kurnatus, küünilisus ja vähenenud tööalane tõhusus.
Paindliku tööaja mõju läbipõlemise ennetamisel
Teadusuuringud on näidanud, et paindlik tööaeg võib oluliselt vähendada...
Kas oled kunagi mõelnud, mis teemadel sa oma töötajatega räägid? Kas need on pigem “elust-olust” vestlused või julged sa puudutada ka keerulisemaid teemasid nagu karjääriareng või isiklik tagasiside?
Kas võib öelda, et see, millest sa oma inimestega räägid, peegeldab tegelikult sinu taset juhina?
Hiljuti meie arenguvestluste koolitusel osalenud juht jagas näiteks oma kogemust nii: “Ma olen alati arvanud, et olen hea juht, sest mu...
Uued tuuled tööturul: “Quiet Hiring” ja “Rage Applying” – kas vaikselt ümberkorraldades või viha ajendil kandideerides?
Tööturul ringleb viimasel ajal kaks uut märksõna, mille juured peituvad hiljutistes rahvusvahelistes artiklites. Üks neist on Harvard Business Review’st pärit “quiet hiring” ning teine on Business Insideri käsitletud “rage applying” . Mõlemad nähtused on seotud personaliotsingu ja -juhtimisega, aga ühtlasi paljastavad...
Kas oled ka täheldanud, kuidas paljud juhid, kes veel 5-7 aastat tagasi oma ametitega täitsa hästi hakkama said, kipuvad tänasel kaug- ja hübriidtöö ajastul veidi hätta jääma ?
Või oled ehk isegi tundnud, et virtuaalselt on oma meeskonnaga palju keerulisem sidet hoida ja koostööd teha?
Hiljuti kajastas meedia laialt seda teemat ka tehnoloogiafirma Bolt’i otsuse baasil , kes teatas, et seni täielikult kaugtööd tegevad meeskonnad peaksid...