Kas oled kunagi kokku puutunud ühe kinnise meeskonnaga? Meeskonnaga, kus näiliselt on kõik hästi, aga kõik samas teavad, et pinna all on väga palju probleeme.
Näiteks sain hiljuti ühelt juhilt kirja, kus ta kirjeldas oma frustratsiooni:
“Mul on meeskonnas väga head spetsialistid, aga nad ei jaga omavahel infot. Igaüks ajab oma rida ja kui keegi abi vajab, siis pigem vaadatakse mujale. See teeb mind nõutuks. Kõige hullem on see, et kui...
Kas tunned mõnikord juhina, et töötajate arendamise näol on sinu õlgadele asetatud päris suur vastutus? Võib-olla oled juba pidanud läbi viima mõne arenguvestluse ja tundnud, et see ei andnud oodatud tulemust? Või murrad hoopis pead, kuidas luua enne arenguvestluste läbiviimist oma meeskonnaga üldse usalduslik ja produktiivne suhe?
Kui vastasid kasvõi ühele neist küsimustest jaatavalt, siis oled jõudnud olulise ristteeni oma...
Kas oled märganud, et hoolimata sellest, et teie organisatsioonis on ametlikult lameda struktuuriga, valitseb meeskonnas ikka tugev hierarhia? Kas tunned, et kuigi kõik peaksid olema võrdsed, domineerivad tiimikoosolekutel ikka samad inimesed? Või on ka sul tekkinud tunne, et töötajad ei julge väljendada oma arvamust, sest kardavad juhtkonna või kolleegide reaktsioone?
Organisatsioonid, mis püüavad liikuda lameda ehk flat-struktuuri poole,...
Kas ka sinu meeskonnas on olnud olukordi, kus töötajad tunnevad, et arenguvestlused on lihtsalt kohustuslik formaalsus, mis ei too kaasa tõelisi muutusi? Oled ehk märganud, kuidas aastased tulemuste hindamised keskenduvad rohkem mineviku eksimustele ja vähem sellele, kuidas koos edaspidi paremini edasi liikuda?
Kui palju loovad need “tulemusvestlused” tegelikult väärtust, kui keskendutakse vaid sellele, mida oleks võinud paremini teha?...
Kas oled märganud juhina, kuidas mõnikord probleemid töökollektiivis kuhjuma kipuvad ja alles siis, kui need on saanud suureks ja keeruliseks, oled sunnitud neile reageerima? Kas tunned, et juhina oled pidevalt tulekahjusid kustutamas, selle asemel et suunata meeskond sihipärase ja jätkusuutliku arengu teele (kahjuks mööduvad paljude juhtide päevad ainult task-listile või kuhjunud probleemidele reageerimisega)?
Just see eristab...
Kas teadsid, et enamik meeskonnatöö probleeme tuleneb just kehvast kommunikatsioonist ja vähesest vastastikusest usaldusest? Kuidas tagada, et sinu tiim toimiks sujuvalt ja tulemuslikult?
Juhtimises on suur väljakutse luua keskkond, kus meeskonnaliikmed saavad omavahel avameelselt suhelda ja usaldada üksteist piisavalt, et koos keeruliste probleemidega toime tulla. Liiga tihti näeme olukordi, kus meeskonnad töötavad justkui eri “saartel”...
Kas oled tundnud, et sinu organisatsiooni meeskond ei ole enam nii pühendunud ja koostöö ei toimi nii sujuvalt kui varem? Kas oled märganud, kuidas su juhina antud sõnumid jäävad töötajate jaoks pigem hukkamõistvaks kui innustavaks?
Kultuuri muutmine ei ole lihtne juhi ülesanne
Kultuuri muutmine organisatsioonis on üks suurimaid väljakutseid juhile. Tihti on juhtidel tunne, et asjad ei ole päris õiged – võib-olla ei ole töötajad enam nii...
Kas oled märganud, et kaugtööl töötades täituvad sageli küll rutiinid, aga arengu osas jääb midagi puudu? Kuidas saaksid juhina tagada, et kaugtöö ei pidurdaks sinu tiimi arengut ja kasvu?
Kaugtöö pakub suurepärast paindlikkust ja tõstab töötajate rahulolu, kuid paljud juhid puutuvad kokku probleemiga, et kaugtöö keskkonnas jäävad arengu- ja kasvueesmärgid tahaplaanile. Tundub, et rutiinsed ülesanded saavad täidetud, kuid uuenduste ja...
Kas oled kunagi mõelnud, kas sa motiveerid oma meeskonda õigesti? Või on võimalik, et sa hoopis manipuleerid nendega, ise seda teadvustamata?
Motivatsiooni ja manipuleerimise väljakutse juhtimises
Juhtimise maailmas räägitakse motivatsioonist palju, kuid sageli aetakse see segamini manipuleerimisega. Mõlemal juhul on eesmärk suunata inimesi teatud viisil käituma, kuid kasutatud vahendid ja tulemused on väga erinevad. Kui mõistad nende...
Suur hulk tänastest juhtidest ei tegele teadvustatult ja süsteemselt inimestega. Miks? Nimelt spetsialistist juhiks saanuna, jätkatakse tihti vana rolli käitumismustritega- unustades, et juhi roll nõuab ka süvendatud inimeste juhtimist (neist hoolimist, nende arendamist ja toetamist).
Tõeliselt tõhusad juhid mõistavad, et nende ülesanne pole mitte ainult info vahendamine või probleemide lahendamine, vaid ka töötajate tunnustamine ja nende...
Palju räägitakse muutuvatest töötajate põlvkondadest ning kõigest muust, mis eristab meid ja meie eluolu 21. sajandil võrreldes eelneva saja aastaga. Tekib aga küsimus, kas ka näiteks inimeste juhtimine on viimase 100 aastaga mingi muutuse läbi teinud?
Usun, et paljud lugejad on minuga ühel meelel, et inimeste juhtimine tänastes organisatsioonides ei ole alati motiveeriv ja tunnustav. Samas aga isegi need inimesed, kes ise spetsialistina...
Nagu selles artiklis juttu oli, puudub paljudes meeskondades “tagasiside kultuur” , mille asemele on tekkinud enesenäitamise- ehk võistlev edukultuur . Juhte ajab see sageli aga segadusse, sest nende arvates on nende meeskondades juba tugev tagasiside kultuur .
Siiski oma meeskondi lähemalt vaatlema hakates võivad nad avastada, et sageli nimetatakse tagasiside-kultuuriks alljärgnevaid tegevusi meeskonnas:
1) Igapäevane suhtlus...