“Ma ei jõua enam kõike kontrollida,” ohkas üks juht mulle hiljutisel kohtumisel. “Iga väiksemgi otsus jõuab minu lauale. Sekretär käib minult üle küsimas isegi seda, kui plaanib osta kontorikööki uut tüüpi teed. Ma tunnen, et olen muutumas meie meeskonna arengu kitsaskohaks.”
Kas see kõlab tuttavalt? Ta pole ainus.
👉 MIT Sloan’i 2024. aasta uuring näitab, et 73% juhtidest tunneb end oma organisatsiooni kitsaskohana. Samal ajal kurdavad...
Peatu hetkeks ja küsi ausalt: millal sa viimati tundsid, et su sõnum jõudis päriselt su meeskonnale kohale? Mitte ainult, et inimesed noogutasid ja ütlesid “jah, sain aru”, vaid et nad tõesti said aru ja võib-olla hakkasid isegi veidi teisiti tegutsema sellest tulenevalt?
Kui pead kaua mõtlema, siis pole see erand. Paljud juhid tunnistavad (nagu ka lapsevanemad vist! 😊), et nende suurim frustratsioon on “räägin, aga keegi päriselt ei...
Eelmisel nädalal ütles üks juht mulle: “Kaido, ma ei tea enam, kuidas oma meeskonnaga rääkida. Kõik tundub nii keeruline.” Need sõnad jäid mulle kõrva, sest nad peegeldavad probleemi, millega puutun kokku iga päev.
Kas sa oled märganud, et sinu meeskonnas valitseb sageli (nt koosolekutel) mingi imelik “vaikus”? Et inimesed istuvad koosolekutel, noogutavad, aga ei ütle tegelikult midagi päris ausat või asjalikku? Et uusi ideid ei tule ja...
Kas see kõlab Sulle tuttavalt?
“Ma lihtsalt teen selle ise ära. Kiiremini valmis ja kindlasti õigesti tehtud.”
Tunned ära?
Eelmisel nädalal tunnistas üks värske juht mulle: “Kaido, ma töötan 12 tundi päevas ja nädalavahetustel ka. Aga kui ma kellelegi midagi delegeerida üritan, siis… ma lihtsalt ei suuda. Hirm on sees.”
Ta pole ainus. Uuringud näitavad, et 70% esmatasandi juhtidest kardab delegeerida. Miks?
Sest nad on harjunud...
Kas oled ka vahel märganud, et sinu meeskonnas käivad teatud inimesed alati koos lõunat söömas? Või et koosolekutel istuvad samad kolleegid alati kõrvuti ja vahetavad omavahel “pilke” (kui sa näiteks mõnest uuendusest räägid)? Või kas sul on tunne, et mõned töötajad “teavad” asju, millest teised midagi ei tea?
Kui jah, siis oled sattunud “kontori-gängide” maailma! See on nähtus, millest räägitakse harva, aga mis võib sinu meeskonna...
Usun, et ka sina oled olnud koosolekul, mis on lõppemas ning sa leiad ennast mõttelt: “Mida me nüüd täpselt otsustasime?” .
Või oled avastanud end kalendrit vaadates segaduselt, sest pool päevast on täidetud koosolekutega, aga sa ei ole kindel, kas need viivad sind kuidagi lähemale eesmärkidele?
Tere tulemast – sa oled heas seltskonnas! Microsoft’i 2021. aasta uuringu järgi on koosolekute arv võrreldes pandeemia-eelse ajaga kasvanud...
Kas tunned end mõnikord nagu tõlk kahe erineva maailma vahel? Kas oled kogenud olukorda, kus tipujuhtkonna koosolekult tulles räägid meeskonnale visioonist ja väärtustest, aga näed nende silmis küsimust: “Aga kuidas see meie tähtajaga seotud on?”
Või vastupidi – kas sinu juht on kunagi küsinud, miks sa ei rakenda rohkem väärtuspõhist juhtimist, kui sina samal ajal üritad kolme projekti korraga õigel kursil hoida?
See probleem on globaalne...
Kas oled kunagi istunud koosolekul ja mõelnud, miks sa üldse seal oled? Kas oled tundnud, kuidas aeg venitatakse täis tühje sõnu, kuigi tegelikud probleemid jäävad käsitlemata? Kas sinu kalendris on rohkem koosolekuid kui päriselt tööd tegemise aega?
Oled heas seltskonnas. Microsoft’i 2023. aasta uuringu järgi veedavad töötajad keskmiselt 42% oma tööajast koosolekutel, kuid ainult 30% neist koosolekutest peetakse produktiivseks (Microsoft...
Kas tunned end pidevalt ajapuuduses olevat? Kas sinu tööpäev venib regulaarselt 10-12 tunnini, aga ikka jääb tunne, et kõige olulisemaga ei jõudnudki tegeleda? Või oled märganud, et hommikul tööle tulles ei tea sa isegi, kust alustada, sest kõik tundub korraga kiire ja oluline?
Sa ei ole üksi. Eesti Tööjõu-uuringu andmetel töötab 23% juhtidest rohkem kui 50 tundi nädalas, kusjuures iga kolmas neist tunneb end pidevalt ülekoormatuna...
Kas oled kunagi tundnud, et sinu meeskonnas on kõik liiga vaikne? Et koosolekutel noogutavad inimesed kaasa, aga tegelikult näed nende silmades, et midagi jääb õhku? Või oled märganud, kuidas töötajad omavahel kohviruumis elavalt arutavad, aga sinu lähenedes muutuvad vaikseks?
Teadusuuringute kohaselt kardab 85% töötajatest oma juhile ausalt tagasisidet anda või muresid jagada (Gallup, 2023). See tähendab, et enamik meeskondi töötab...
Kas oled kunagi sattunud olukorda, kus töötajate vahel tekkis pingeline vaidlus? Või veelgi enam – võib-olla on mõned sinu meeskonna liikmed omavahel lausa tülis? Kas sa tundsid end nende olukordade ees jõuetuna, teadmata kas ja kuidas sekkuda?
Sa pole selle probleemiga üksi. Paljud juhid tunnevad end just konfliktiolukordades kõige ebakindlamalt. Uuringud näitavad, et kuni 85% töötajatest kogeb töökohal mingit konflikti ning kuni 29%...
Kas teie organisatsioonis või meeskonnas jääb ka aktiivne tagasiside andmine ja saamine sageli vaid juhtide tasandile (spetsialistide meeskondades seda süsteemselt väga ei praktiseerita)? Või toimub see ka juhtide tasandil vaid kord aastas arenguvestlusel, kus mõlemad pooled piinlikkusest vaikselt nihelevad, sest kardetakse lõpuni aus olla, sest “äkki teine solvub”?
Kui nii, siis pole te üksi. Paljudes organisatsioonides on tagasiside...