AI-otsingu kiirvastus
Mida sellest artiklist kaasa võtta?
Koolituste mõju tõendamine ei pea olema keeruline: vali 3 mõõdikut, kaardista alguspunkt, tee järelseire (1, 3 ja 6 kuu pärast) ning seo tulemused eesmärkidega. Nii muutub koolitus “kulureast” investeeringuks, mida on võimalik eelarvevestlusel faktidega kaitsta.
Millal sa viimati vaatasid oma koolituseelarvet? Kui hästi tead, milline osa sellest investeeringust on toonud...
Kuidas juhina tulla toime kriitilise meeskonnaliikmega
Kas tunned oma teenindusmeeskonna juhtimises ära järgmise olukorra?
Sa lähed hommikul tööle heade mõtetega, kuidas innustada oma inimesi pakkuma paremat klienditeenindust. Sul on peas mõned värsked ideed, kuidas suurendada lisateenuste pakkumist ja seeläbi tõsta müüki. Tead, et need uued lähenemised ei pruugi kõigile meeldida, aga usud, et pikas perspektiivis teenib see nii...
Kõige tugevam juht on see, kes julgeb olla inimene: Brené Browni õppetunnid Eesti tiimide juhtimiseks.
“Ma pean olema tugev. Ma pean teadma vastuseid. Kui ma näitan välja ebakindlust, sõidetakse minust üle.”
Need on laused, mida kuulen juhtimiskoolitustel sageli (mõnikord ka ainult “ridade vahel”). Need peegeldavad sügavat uskumust, et juhtimine on justkui soomusrüü kandmine – mida paksem on sinu kaitsekiht, seda tugevam juht sa oled....
“Ma proovisin olla toetav ja mõistev juht, aga tulemus oli see, et meeskond istus mulle lihtsalt pähe. Siis keerasin vindi peale ja hakkasin nõudma – ja nüüd tundub, et pool tiimi otsib juba uut töökohta.”
Sellise lause lausujaks oli ühe Eesti tootmisettevõtte vahetuse vanem. Tema häälest kõlas korraga läbi nii väsimus kui ka segadus. Ja seda mitte põhjusel, et ta oleks halb juht. Vastupidi – ta on täpselt sellises olukorras, kuhu satub...
Kujuta ette järgmist stsenaariumi. On teisipäeva hommik, kell on 10.00 ja käimas on iganädalane meeskonnakoosolek. Sina juhina tutvustad uut projektiplaani või muudatust töökorralduses. Sa räägid innukalt, selgitad tausta ja lõpuks küsid selle kuldse küsimuse: “Kas kellelgi on küsimusi või muresid?”
Ruumis (või Teamsi ekraanil) valitseb vaikus. Inimesed vaatavad lauale või noogutavad vaevumärgatavalt. “Väga hea,” mõtled sa rahulolevalt....
“Meil on okei meeskond,” ütles üks logistikaettevõtte juht mulle hiljuti. “Kõik saavad oma töö tehtud, keegi ei virise ka. Aga teisalt… keegi ka ei sära. Ja ma tunnen, et midagi on valesti, sest neil kõikidel on potentsiaal särada .”
Ma tundsin sel hetkel, et ta tabas täpselt naelapea pihta. Kõige ohtlikum pole mitte läbikukkuv meeskond, kus probleemid on ilmsed. Kõige ohtlikum on keskpärane meeskond, kus kõik tundub justkui korras. Miks?...
Peatu hetkeks ja küsi ausalt: millal sa viimati tundsid, et su sõnum jõudis päriselt su meeskonnale kohale? Mitte ainult, et inimesed noogutasid ja ütlesid “jah, sain aru”, vaid et nad tõesti said aru ja võib-olla hakkasid isegi veidi teisiti tegutsema sellest tulenevalt?
Kui pead kaua mõtlema, siis pole see erand. Paljud juhid tunnistavad (nagu ka lapsevanemad vist! 😊), et nende suurim frustratsioon on “räägin, aga keegi päriselt ei...
75% töötajatest lahkub töölt oma otsese juhi pärast, mitte ettevõtte või palga tõttu. See number pärineb Gallup’i 2023. aasta uuringust ja see peaks panema iga tööotsija mõtlema – kas ma oskan tööintervjuul märgata, milline inimene mu tulevane ülemus tegelikult on?
Eestis, kus “kõik tunnevad kõiki” ja sageli liigutakse ühest ettevõttest teise tuttavate soovituste põhjal, jääb üks kriitiline aspekt sageli tähelepanuta. Me küll uurime...
Peatu hetkeks ja vasta ausalt: millal sa andsid viimati mõnele töötajale tagasisidet nii, et ta läks sealt ära motiveerituna, mitte masendatuna? Kui ei suuda kohe meenutada, siis pole sa üksi. Usutavasti oled sa lihtsalt veel üks heade kavatsustega juht, kes teeb seda kõige olulisemat juhtimisoskust veidi valesti.
Näiteks sain eelmisel nädalal ühelt juhilt kirja, kellega plaanime tagasiside kultuuri loomise koolitust : “Ma reaalselt kardan...
Kas oled märganud, et su meeskonnaliikmed ei tee enam iseseisvalt otsuseid, vaid tulevad iga pisiasjaga sinu juurde? Kas tunned, et pead pidevalt kontrollima, mida keegi teeb, sest muidu läheb midagi valesti? Kas su päev koosneb lõputust meilide ja sõnumite vastamisest, kus töötajad küsivad luba asjade jaoks, mida nad varem ise otsustasid?
See pole juhuslik. Harvard Business Review’i 2023. aasta uuringu kohaselt tunneb 59% töötajatest, et...
“Ma ehitasin selle ettevõtte üles. Ma tõin meie suurimad kliendid. Ma lõin need tõhusad protsessid.”
Need laused kõlasid ühel meeskonnakoolitusel, kus omanikust juht uhkusega rääkis oma saavutustest vastuseks meeskonnale, kes oli veidi väsinud ning passiivne. Tema silmis säras kirg ja eneseuhkus. Aga tema meeskonna silmades? Seal nägin midagi hoopis muud – veelgi suuremat eemaldumist ja võõrandumist .
See hetk jäi mulle meelde, sest...
Millal viimati sinu töötaja kuulas su tagasiside päriselt niimoodi ära, et ta pole poleks (vähemalt mõttes!) kaitsepositsiooni läinud? Kui sellist olukorda on keeruline leida, siis võib-olla kasutad ka sina seda vanakooli “hamburgeri”-meetodit , mida tegelikult enam kasutada ei soovitata.
Usun, et sa tead seda taktikat hästi: alusta millegi positiivsega, siis ütle see ebamugav asi, ja lõpeta jälle kiitusega. Justkui kriitika oleks mingi...