Skip to main content
Blogi > Personalijuhtimine

Interim personalijuhtimine

Interim personalijuhtimine

By Helen Pärli, Smartful

Interim Personalijuhtimine: Mis See On ja Millal Seda Kasutada?

Interim personalijuhtimine: Kuidas erineb ajutine personalijuht majasisesest personalijuhist?

Interim personalijuhtimine on Eestis veel suhteliselt uus kontseptsioon. Kuigi teenus on mujal maailmas tuntud ja levinud, on Eestis selle nimetamisel ja sisu määratlemisel kasutusel mitmed erinevad terminid: "ajutine personalijuht", "mobiilne personalijuht", "personalijuhi rent" ja "personalijuhi teenus." Kõik need viitavad ühele ideele – ettevõte kaasab välise personalijuhtimise eksperdi tegelema kindla HR-valdkonna ülesandega või võtma ajutiselt üle personalijuhtimise vastutuse, täites juhtkonna ootusi paindlikkuse ja efektiivsuse osas.

Interim Personalijuht vs Majasisene Personalijuht

Ettevõtted seisavad tihti valiku ees, kas värvata majasisene personalijuht töölepinguga või tuua ajutiselt ettevõttesse spetsialist, kelle ülesanne on fokuseeritud kindlatele projektidele või probleemidele. Järgnevalt toome välja mõned peamised erinevused kahe töövormi vahel.

Peamised Erinevused

Valdkond Majasisene Personalijuht Interim Personalijuht
Profiil Pühendunud töötaja, kes on ettevõttega pikaaegselt Pühendunud ekspert, kes tuleb ettevõttesse kokkulepitud perioodiks
Lepinguvorm Tööleping, mis lähtub töölepingu seadusest Teenuseleping, mis võib sisaldada konfidentsiaalsust, konkurentsipiirangut jm
Kulud Töötaja palgafond, koolitused, hüvedepakett jne Lepingus kokkulepitud tasu (tunni-, projekti- või kuupõhine)
Koormus Tavaliselt 1.0 (või osaline koormus) Väga paindlik, tavaliselt 0.2–1.0
Lepingu kehtivus Enamasti tähtajatu Enamasti tähtajaline
Katseaeg Kuni neljakuuline katseaeg Sageli ilma katseajata
Fookus Pikaajaline strateegia ja organisatsioonikultuur Konkreetsete projektide juhtimine

Interim Personalijuhtide Teenuse Eelised

Interim personalijuhtide kaasamine pakub paindlikkust ja võimaldab lahendada kiireloomulisi personalijuhtimise vajadusi ilma, et ettevõte võtaks pikaajalise töölepingulise kohustuse. Näiteks interim personalijuhti saab kasutada:

  • Ajutiste või spetsiifiliste projektide elluviimiseks.
  • Kui vajadus personalijuhtimise järele on paindlik või hooajaline.
  • Kui organisatsioon ei soovi püsiva personalijuhi kulusid.

Kui ettevõte hindab pikaajalist strateegiat ja juhtimise järjepidevust, sobib tavaliselt paremini püsiva majasisese personalijuhi palkamine.

Kui soovid rohkem infot interim personalijuhtimise kohta, külasta meie kodulehte: smartful.ee/blogi/interim-personalijuhtimine-vs-majasisene-personalijuht/ või võta meiega ühendust!