Personaliotsing on päevakorras, kui oleme teadvustanud selle ametikoha vajalikkuse ettevõtte jaoks. Seejärel loome pakutava töökoha profiili ja sellest lähtuvalt võimalikult köitva töökuulutuse.
Ametikoha nimetus.
Pakutava ametikoha tööülesanded
Lähtume sellest, miks see ametikoht luuakse ehk millist tööandja vajadust hakkab see eelkõige rahuldama.
Tööülesanded võiksid olla välja toodud kas "suuremas pildis" või siis ükshaaval ja väga konkreetselt ning selgelt ja arusaadavalt või siis mõlemad teineteist toetades. Oluline on, et ka otsitav ehk sihitav saaks aru, miks Teda värvata soovitakse, milline on tema roll tööandja juures, mida oodatakse ja mille eest võtab vastutuse.
Tööülesannete edastusega saab otsitav ülevaate sellest, kas Tal on pädevus ja soov neid ülesandeid täitma asuda. Samuti annab see kindlustunde, kui need on just Tema jaoks need soovitud ja õiged ülesanded.
Soovitame teha kuulutuse teksti nii lühikese kui võimalik ja samas nii pika kui vajalik. Üleliigsed asjad, mis ei ole eriti olulised, soovitame välja jätta. Miks? Sest namus ei loe pikka juttu tähelepanelikult läbi ja midagi võiks jätta tööintervjuul rääkimiseks.
REKLAAMI ehk töökuulutuse peamine eesmärk ON ÄRATADA TÄHELEPANU ja TEKITADA õigetes inimestes edasine huvi ning suunate neid tööandjale (teile) kasulikus suunas. Selleks suunaks võiks olla Teile helistamine ja töökoha kohta uurimine või siis kontakteerumine e-posti teel, samuti ka kandideerimine otse kuulutuselt tööportaalis, kus te selle avaldanud olete.
Tööandja pakub
Töötasu on üks kindel asi, mis töövõtjat huvitab.
Kas me tahame seda või mitte aga sellel on suur mõju Tema elujärjele (elukvaliteedile). See loob vabadust ja toob ellu mitmekesisust läbi rohkemate võimaluste puhkuseks ja hobidega tegelemiseks. Samuti ka sportimiseks ning tervislikuks toitumiseks.
Samuti loob see Teile, kui tööandjale võimaluse saada suurem hulk paremaid kandidaate. Pakkudes paremat töötasu, annate võimaluse parandada elujärge spetsialistidel, kes täna seda sama või sarnast tööd kuskil juba teevad. Uskuge, et samalt või sarnaselt ametikohalt Teile suunduv töötaja loob teile konkurentsieelise ka nende ees, kes värbavad eelneva töökogemuseta ja asuvad siis värvatuid alles koolitama.
Iga koolitus on eraldi ettevõtmine ja vajab nii lisaaega kui finantsilist investeeringut.
Teisest ettevõttest Teile suunduv spetsialist asub kohe tööle ja loob Teile väärtust juba esimesest tööpäevast, töönädalast.
Järeldus: töötasu vahemik on alati mõistlik kuulutusse töökuulutusse lisada.
Tasuks tehtava töö eest on ka muud motivatsioonipaketi osad:
Arukas on teha liikumine uuele töötajale võimalikult lihtsaks ja mugavaks.
Inimesed on erinevad ja seepärast tasub alati igalt ühelt eraldi uurida, mis on tema jaoks tähtis ning võimalusel toetada teda selles.
Värbamismudeli valik
Personaliotsingut alustades oleme valikute ees. Millised personaliotsingu võimalused sel korral kaasata? Valikud on erinevad:
Edukaid värbamisi,
Jaanus Sõrmus, Kandideeri.ee