Skip to main content
Blogi > Ettevõtlus

“Hamburgeri tagasiside meetod” – ega sina seda oma töötajate peal ometi ju ei enam kasuta?

“Hamburgeri tagasiside meetod” – ega sina seda oma töötajate peal ometi ju ei enam kasuta?

“Hamburgeri tagasisidestamise meetod” on kurikuulus! Ning jah, tänased psühholoogid ja juhtimiseksperdid ütlevad, et sellega võib tõepoolest palju kurja oma töötajatele teha.

Kui ma 2000ndate keskel Hansapangas töötasin, õpetati seda meetodit igale juhile. Kahjuks olen kuulnud, et mõned koolitajad Eestis õpetavad seda ka veel 2023. aastal, kuigi selle suuremat kahjulikkust on mõista lihtsam kui sellest tulenevat kasu.

Kas sina oled tundnud, et juht sulle mõnikord “hamburgerit” teeb? Kuidas sa ennast oled selle tulemusena tundunud – kas motiveeritult? Millest pärast seda mõtlesid – kas positiivsele või negatiivsele, mida kuulsid?

Hamburgeri meetodit ei soovitatagi enam just nendel 3 põhjusel:
1) Kuna meie aju reageerib negatiivsele tugevamalt, jääb tugevamini meelde kriitika, mis summutab tunnustuse, ja ajas muutub kogu keskkond tajutavalt negatiivseks (töötajad hakkavad kurtma, et nad ei saa piisavalt tunnustust, kuigi juhid arvavad, et nad “hamburgeri” kaudu teevad seda piisavalt);

2) See paneb töötajad tundma, nagu juht tunnustab neid ainult selleks, et tegelikkuses kritiseerida (ehk siis tegelikult manipuleerib);

3) See treenib töötajate aju reageerima alati kaitsega, teades, et isegi, kui juht ütleb midagi positiivset, jõuab ta ühel hetkel ka päris “pointini“, milleks on kriitika.

Vt video: 

 

 

Allikas: motivaator.ee, Motivaatori asutaja, juht ja koolitaja Kaido Pajumaa